Pagină web realizată în programul pentru creare site-uri WebWave

orem ipsum

21 mai 2024


Factorii care ne influențează relația cu banii

 

Banii joacă un rol important în viața noastră, iar pentru a-i pune să lucreze pentru noi, trebuie să înțelegem factorii care ne formează percepția financiară încă din copilărie. Am realizat un studiu la care au participat 486 de persoane din trei generații (X, Y și Z) și care a luat în analiză trei dimensiuni: afectivă (speranța și religia), socială (rolul părinților, colegilor/prietenilor și mass-media) și cognitivă (cunoștințele financiare și riscul perceput).

 

Rezultatele Studiului

Cunoștințele financiare au ieșit pe primul loc ca influență majoră, arătând că educația financiară ajută la conștientizarea riscurilor și la gestionarea eficientă a finanțelor personale. Speranța, deși importantă, poate conduce la așteptări nerealiste și dezamăgiri. Mass-media influențează comportamentul financiar prin promovarea consumului și a satisfacției instantanee, contribuind la formarea opiniilor și comportamentelor financiare.

Rolul părinților și al colegilor/prietenilor în modelarea comportamentului financiar este minim, subliniind importanța altor surse de influență, cum ar fi educația și mass-media. Religia și riscul perceput nu au reușit să treacă de pragul de încredere pentru a putea fi calculate statistic.

 

In concluzie, pentru a îmbunătăți relația cu banii și a fi un exemplu bun pentru copiii noștri, este esențial să investim timp și efort în a deprinde cunoștinte și practici sănatoase din domeniul financiar. 

De asemenea, să învățăm să ne ajustăm așteptările la realitate și să fim conștienți de influențele externe, precum mass-media. 

Înțelegerea acestor factori ne poate ajuta să dezvoltăm o abordare financiară prin care banii să lucreze pentru noi și nu doar invers. Un pas spre acestă direcție ar putea fi urmărirea filmului How to get rich?